UK
Insights

Kantar Public skifter navn til Verian

09 november 2023

Det som en gang var TNS Gallups samfunnsundersøkelser, og de siste årene kalt Kantar Public, er nå Verian.

Kontakt oss

For eventuelle spørsmål, vennligst send oss ​​en e-post ved å bruke knappen nedenfor.

Kontakt oss

Samfunnsundersøkelser er og forblir vårt fokus. Å forstå mennesker, produsere fakta og på den måten bidra til bedre beslutninger for de som former samfunnet, er kjernen i vårt arbeid.

Endringen gjelder i Norge og i de 15 øvrige landene der Verian opererer. I tillegg til navnet og den grafiske profilen, er det gjort ytterligere endringer:

Siden i fjor har vi ansatt flere personer med spesialisert kompetanse innenfor området evalueringer. Vi har også tatt ansvar for å arrangere Evalueringskonferansen 2023 sammen med Evalueringsforeningen. Vi har også etablert metodikk og fått et sterkere søkelys på atferdsanalyser for å bistå det offentlige med samfunnskommunikasjon.

Navnet Verian assosierer til det latinske "sannheten".

Kort historie om selskapet

I 1946 startet Norsk Gallup sine samfunnsundersøkelser. Konsulentvirksomheten ble videreført i TNS Gallup, Kantar TNS og Kantar AS. Den samme grenen av selskapet har de siste årene blitt kalt Kantar Public og har vært en del av Kantar Group. Selskapet skilte seg fra konsernet i september 2022 og er nå et helt uavhengig selskap som er representert over hele verden.

Om Verian

Verian er en verdensledende og uavhengig aktør innen samfunnsforskning, evaluering og faktabasert rådgivning. Vi tilbyr våre tjenester til alle aktører i den offentlige arena for å bistå med faktabaserte beslutninger slik at våre kunder er bedre rustet til å møte de utfordringene samfunnet står overfor. I Norge går røttene våre tilbake til 1946 da Norsk Gallup ble startet. Vi har en lignende arv i flere andre land rundt om i verden.

Vår visjon

Grunnlag for beslutninger som former samfunnet.

Hva skjer hos oss

Abonner  nyhetsbrevet vårt for å holde deg oppdatert.

Meld deg på nyhetsbrevet fra Verian, og hold deg oppdatert om våre siste prosjekter, funn og arrangementer.

Du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst.